Snart helg

Sitter på altanen med min kära moster. Mamma och hon ska snart ner till skolan o se på konsert som Lindas klass har. Skulle kunnat tänka mej det med, men känner att jag nog borde läsa på lite mer inför imorn, har inte ens börjat med spanskan än. Men har suttit här på altanen och pluggat nu i eftermiddag iaf, det var skönt. Mamma hjälpte mej. När jag sitter ensam o ska läsa får jag fan dysleksi, orden bara flyter ihop och jag förstår ingenting av vad jag läser.. Men nu drar ju hon, så nu är jag on my own.. Men sen när hon kommer tillbaka tänker jag sno henne igen ;)

Vi köpte pizza för ett tag sen.. Sa ju efter förra gången vi åt det att jag aldrig mer skulle äta det, det är bara fett och inte speciellt gått.. Ja men så iaf, så sa jag att vi kunde väl göra det då. Kände inte för plättar, vilket var alternativet. Så köpte min syrra och jag en Madonna (oxfilé, beaneissås osv..) och en Vesuvio, och delar på dem. När jag tar min typ andra tugga på Madonnapizzan känner jag något hemskt i munnen.. En hård gelébit, åh fy va äckligt det var. Jag spottade ut den och det såg ut som en njure. Jag spydde (inte bokstavligt). Linda spydde. (Inte heller bokstavligt). Eller hon blev mest arg för att jag spottade ut maten. :P Men vad skulle jag gjort, svalt njuren?! Efter den händelsen vägrade jag att äta av min Madonnapizza och övergick till min Vesuvio. Allt var frid o fröjd till det CRASHAR till i min mun, när jag tuggar.. Jag dog för andra gången den måltiden. Så jag övergick från Vesuvion till att äta endast kanter.. HEDERLIGA kanter, innehåller ej njurar eller knastrande saker. Fy för pizza säger jag bara, förstår inte hur jag någonsin kunnat gilla det. Johanna, nu förstår jag dej! (Hon gillar inte pizza). Så det blev pizzasallad och pizzakanter som vart min middag idag :) 

När vi satt här förut, o mamma förhörde mej lite inför provet imorn, kommer de en stor humla flygande. Eller de va vad vi trodde. Jag ser ju inte så bra, så jag trodde att det var en stor humla bara. Men så ser jag ränder och vad jag vet har inte humlor ränder.. Det var en feeeet (feeetaste) geting! Den va typ 3 cm och väldigt skrämmande. Till och med mamma sprang, haha ;P

Berätttade för mamma om mardrömsnatten i Järna förut. Haha, hon blev upprörd och frågade varför jag inte hade berättat det tidigare. Ja... kan man fråga sig. Var ju liksom en liten hemlighet förut att man drack, en hemlighet jag för visso tror min mamma visste, men ändå. Den kvällen glömmer jag nog aldrig. Hemsk, har nog aldrig varit så rädd förut, tror jag. Hatade Järna efter det :P

Ikväll kommer det inge på tv, vad jag vet, så blir väl kvar här på altanen tills solen går ner. Men det är rätt jobbigt att sitta med datorn här, för det speglar sig. Haha, men jag löste det genom att sätta mej under en filt.

Imorn är det FREDAG och HELG, vilket betyder ytterligare en vecka närmare sommarlovet, bara 8 vanliga skoldagar kvar nu. Har inte den blekaste om vad jag ska göra, men det är skönt. Va mycket förra helgen. Kanske nån get-together med tjejerna :) Hade ju förresten muntligt nationellt prov i engelska idag. Gick väl hyffsat, men tycker aldrig att det går speciellt bra när man ska ha sånt där förhör. Jag babblade på och hade 4666 fel. Aja, får gå som det går. Tycker bara vi kan få tillbaka alla engelskanationella som vi gjort snart. Och italienska kursproven..

Ska sola nuuuuu. Bye

Btw, vissa borde skämmas. Skulle slapa dej om jag tyckte det var värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback