Veckan och helgen

 
Jag har haft en bra vecka faktiskt. Ny praktik, tycker som jag tidigare skrivit att det kan vara ganska jobbigt att komma till nya praktikplatser men alla är verkligen hur trevliga som helst och det är en jättehärlig stämning på avdelningen. Vem hade kunnat tro att stället av alla mina praktikplatser som jag mest skulle kunna tänka mig att jobba på (tillsammans med akuten) är geriatriken?! Jag som haft så låga förhoppningar på hela denna termin med examensarbete och geriatrikpraktik (geriatrik = lära om åldrandes sjukdomar) i sex veckor har haft min bästa termin hittills och är verkligen positivt överraskad. Praktiker som jag haft under utbildningen är: Lungmedicinsk avdelning, äldreboende, infektionsavdelning, vårdcentral, psykiatrisk mottagning, hematologisk vårdavdelning, akuten, ambulansen, pre/post-operativ avdelning, operation och nu neurogeriatrisk avdelning. Svårt att förstå att det snart är slut. En månad och fem dagar..
 
Igår var det vår lilla busmyras 1- årskalas och det var supermysigt och trevligt. Gott framför allt! Vilket fikabord. Charmiga lilla tjejen var lika go som vanligt. Jätteglad över sin nya bil. På kvällen var vi på bio och såg Hunger Games, som jag velat se sedan den kom ut! Den var tyvärr inte så bra som jag hade hoppats. Jag som älskar Jennifer Lawrence tyckte alla känslor och uttryck var lite överdrivna nu.. Får hoppas att sista är bättre!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback