Bästa Göteborg.

   
Min helg i Göteborg började med världens åksjuka som satt i flera timmar efter jag kommit fram. Så går det när man glömmer ta åksjuketabletten.. Jag mår verkligen sjukt dåligt av att resa. Trots att det ändå bara tar tre timmar till Göteborg.. Fy, det är hemskt. När det gick över blev det iallafall spelkväll med poker och galenpanna. Jag vann definitivt ingenting av dessa två, men roligt var det. Vi fick dessutom köra allt på engelska eftersom en av oss inte pratade svenska. Varför blir man alltid så vansinnigt dålig på engelska när man ska prata det? Speciellt spontant och snabbt, jag blir ju typ utvecklingsstörd. Haha. Förståelsen av engelska och engelska ord har däremot förbättrats avsevärt efter uppsatsen när man läste massa artiklar på engelska. Det brukade låta såhär när jag och Tuija läste för varandra: ''De skriver att de gjorde the interviews on tre personer and then they transcribed the data till .....''. Haha det kunde låta så kul ibland med svengelskan.
 
   
Helgen fortsatte med en badmintonmatch vilket var det roligaste på länge, jag med min vinnarskalle älskar ju att tävla och hade laddat upp för detta genom kaxiga kommentarer om hur jag och min lagkamrat skulle kamma hem detta i veckor innan. Jag är en bra förlorare men en väldigt dålig vinnare. Men vi kan ändå säga att mitt lag vann och var bäst. Kan definitivt säga att jag vann poäng för ''trying the hardest'' iallafall. Man måste springa mycket när man har korta ben och armar. Att jag försökte mitt allra yttersta ångrade jag lite dagen efter efter när jag bara ville skjuta mig själv för att slippa träningsvärken.
 
På kvällen åt vi vääärldens godaste kött på en mysig restaurang nära Järntorget och var sedan på Alex och Sigges föreställning ''Meningen med livet''. Som fanimig var det bästa jag sett! Jävlar var bra det var. Det ord jag kommer att tänka på för att beskriva det hela är nog ''genialiskt'' och jäkla bra skrivet, genomfört, klaffat, synkat och ihopbundet. Jag skrattade konstant i en och en halv timmes tid, kändes det som. Efter det tog vi taxi till inflyttningsfest och fortsatte kvällen och natten där. 
 
    
 
    
På söndagen blev det fika inne i stan och söndagsmyyyys i form av god mat och film. Och om några veckor väntar nog nästa trip till mitt bästa Göteborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback