Zipptisdag

Hej! Igår var det måndag, vilket brukar betyda seg tråkdag. Men iof är det ju sommarlov nu, alla dagar liksom smälter ihop, man håller inte riktigt koll. Satte klockan på 11 iaf och drog ner på stan med Elin och Felicia. Vi skulle möta Johanna på hennes lunch men var lite tidiga, så vi gick till resebyrån vilken var vårt stanärende, och det var inte roliga nyheter vi fick där direkt. De fick oss iaf att bestämma att resan som skulle blivit av nästa vecka inte blir av förrän på novemberlovet. Vi har pratat om Egypten nu, kikade just lite på hotell och gud så fina det finns, och inte är det spec dyrt heller. Längtar like crazy. Sen drog vi och käkade och när Elin var tvungen att gå, för att åka till sitt landställe, så kom Johanna. Vi snackade litegranna och sedan började hon igen, och Jag och Felicia kollade lite, sen drog vi hem.

Jag kände inte för att göra ingenting på kvällen så jag bad mamma ringa sina kompisar från Gävle som har sommarställe i Sandviken, som vi ändå skulle träffa någon gång i sommar. Så de 4 plus en kusin till dem kom hit på fika. Var kul att träffas, vi träffas bara en gång om året /: Isak och Sofie, barnen, är ett år yngre än Linda resp. mej. Vi fikade först, mamma hade bakat paj på rödavinbär, vilken var första gången men det var riktigt gott, dock lite surt :P Sen körde vi lite poker och andra kortspel. Så skulle dem åka och då ringde Felicia o frågade om jag skulle med till Sebbe. Klockan var inte så mycket, så jag hänkade och vi drog dit. Haha, utanför mötte vi Eve och en kompis till henne, som sa att det var grymt trist uppe hos Sebbe. Men vi drog upp ändå, det var inte många, några killar bara. Men vi satte oss i köket och snackade lite. Efter ett tag kom Sofie, Hannah, Emma, Klara o massa andra och sedan drog Johanna hem. Vattenpipan togs fram och jag och Felicia hade väldigt trevligt i köket med Issa, Dani, Christoffer och ibland Sebbe. :P Drog därifrån någon gång efter två och tog nattbussen hem.

Idag, oj vad klockan har blivit mycket.. Trodde den var runt 15.00 :S Ska äta middag snart antar jag, sedan till Mackan. Det är ju Zipptisdag ;) Haha, zipptisdag.. Vi hakar på killarnas tradition. Och denna gång kommer ju Sara <3 och hennes kompisar också. Kul! Borde nog faktiskt duscha nu, Johanna slutar snart och vi skulle inte bli så sena dit, bestämde vi.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback