APRIL

Dags för en liten uppdatering på min fina gravida väns uppmaning!
 
Jomen allt rullar på på nya jobbet..
Var 4 veckor på inskolning på första avdelningnen (15, dagkirurgen).
Lyckades dock bli sjuk en hel del av dessa dagar. Bra start!
Det var lite jobbigt.
Men nu är jag tillbaka på banan igen och kämpar med att lära mig massa nytt på avd. 14.
Jävlar vad mycket nytt det finns att lära?
Min handledare under inskolningen frågar mig:
Har du sysslat med drän? Nej
Har du sysslat med EDA? Nej
Kan du sysslat med dessa dropp-pumpar? Nej
Har du sysslat med spoldropp? Nej
Vet du vad läkemedlet Innohep är? Nej
Vet du vad en tamponad är? Nej
 
Ja man känner sig ju ganska dålig ibland.
Men jag kan ju faktiskt väldigt mycket saker också.
Och jag är en jävel på att sätta PVK!
Och tänk hur jäkla mycket jag kommer lära mig och veta sedan.
 
Jag trivs så bra med att inte jobba helger, det är riktigt lyxigt.
Att jobba kvällar till halv 10 ibland gör inte mig så mycket. 
Skönt med sovmogon då.
Och att ha så nära till jobbet.
Kunde nog inte blivit bättre detta.
Men det tar fan ett tag att vänja sig att jobba heltid..
Efter tre års pluggande med en helt annat sorts flexibilitet.
Nu är det såhär livet ska se ut.
Tycker man borde få LITE mer semester per år än 5 veckor..
Och så är det ju GALET att man ska skatta bort 33% av sin lön.
Jäkla samhälle.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback