Keep on walking

 
Hej bloggen. Här ekar det tomt minsan. Tentor, skrev jag om i senaste inlägget. Nu har även läkemedelstentan passerat, och jag har en bra känsla om den, så jag hoppas på alla rätt som man behöver ha! Farmakologitentan har vi också fått tillbaka, och det gick ju så bra det kunde gå. Väldigt bra början på terminen! Nu är det snart den tredje tentan inom fyra veckor, ingen rast ingen ro. I mikrobiologi, vårdhygien och immunologi. Sen börjar praktiken, om en och en halv vecka ungefär, spännande!! Jag var inte så pepp, då jag ska vara i Årsta och det är en bit att åka, men efter färdighetsträningen i onsdags då vi övade venös provtagning och injektioner ska det bli riktigt kul och lärorikt att göra det på riktiga människor. Jag trodde aldrig jag skulle längta efter att sticka/ta sprutor på någon men det var ju jätteroligt! Så länge det inte är på mig själv. Jag är himla glad att de lagt till regeln att det är strikt förbjudet att sticka på varandra, vi studenter.
 
Den här helgen började med att vi lagade en riktigt god middag hos Jesper igår, fläskfilé och pommes blev det och sedan fortsatte vi att kolla igenom Resident Evilfilmerna, hur kan vi har missat dem? De är precis vår stil. Så nu har vi kollat alla utom den nya som går på bio just nu, så den står på tur. Idag har det varit kalas för mormor och nu blir det snart en kväll på Liiiiidingö med Alex, Patte och Felicia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback