YES!!

Hej döda bloggen!! Jag råkade visst glömma att uppdatera på snart två veckor. Tiden har gått jättefort! Dagen innan tentan kunde jag inte sova på flera timmar, och på morgonen var jag verkligen sjukt nervös. Kände mig helt darrig. Sen gick vi alla in i salen och skrev, och efteråt hade jag ändå en ganska så bra känsla även om jag inte vågade hoppas på för mycket. Vi åkte till Stockholm, åt lunch och firade att vi hade skrivit vår första salstenta (vi har bara skrivit uppsatser och på datorn förut) och att vi hade gjort vår sista tenta för terminen. Sen väntade en veckas plågande, jag försökte att inte tänka för mycket på det, för så fort jag började tänka på tentan kom jag på saker jag kanske skrivit fel på och det blev jag ju bara galen av. Sen blev det fredag och jag fick veta att jag KLARADE DET. Det var en jävligt skön känsla. Jag skrev min första salstenta någonsin, i Anatomi och fysiologi, en kurs som fan inte var att leka med, och jag klarade det. När jag igår var och hämtade min tenta på skolan såg jag även att jag inte hade klarat det med små marginaler heller, utan att jag inte var allt för jättelångt ifrån VG. Stolt över mig själv!! Så nu är det sommarlov till 3 september, då är det påt igen. Och jag har lovat mig själv att (försöka) göra allt i tid och inte vänta med allt till sista sekund, så ska det nog gå bra. Fattar inte riktigt att jag gått klart och klarat en termin av sex på sjuksköterskeutbildningen. Det gick så himla fort och jag har lärt mig så jäkla mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback