27 juli

Usch, idag har jag nog fått solsting för jag tänker tillbaka just nu vad jag gjorde igår men jag minns inte ens det. För någon timme sen slängde jag i mig det sista av grillmiddagen på altanen för att hinna ner på stan innan affärerna stänger vid sju också, var precis påväg att åka vid tjugo i när pappa säger att klockan inte är tjugo i sju utan tjugo i åtta. Snacka om förvirrad.
 
Vi tänkte åka till Gröna lund i lördags. Köra lite femkamp och sådär, men det blev inställt pga. vädret då det regnade. Igår, torsdag skulle vi göra ett nytt försök men mr. planerare sov hela dagen och någon var tvungen att jobba och någon hade tvättstuga så det blev inte någon dag på Grönan då heller. Istället drog vi som kunde till Heron och såg på nyaste Batmanfilmen som var jättebra faktiskt! Över mina förväntningar. Senare på kvällen gosade vi med katter, åt grektiskt och såg the Dark night. Nästa gång tänker jag se Batman begins som också ska vara bra tydligen, snacka om att se dem i helt fel ordning.
 
Amen idag då, tredje gången gillt tänkte vi och planerade in Gröna lund för tredje gången och möttes vid bilen vid 11 för att ta tåget till Sthlm. Men i bilen kände alla mer för att sola och bada med tanke på det fina vädret så vi åkte till Östertälje, vände, åkte och hämtade badkläder och åkte ut till Viksberg. Där har vi hängt hela dagen och solat och badat, riktgt skönt i vattnet. Så ja, därav solstinget. Har även blivit en tomat i facet. Men jag hoppas att det lagt sig till imorgon, för då blir det ut på sjön.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback