Jobbet

Det ligger till som så att resurs-tjänsten som jag har jobbat nu ett tag ska bli tillsatt nästa vecka. Det finns en jättedum regel om att man måste anställa någon inom kommunen som har många vikarie-dagar. Så när det blir en plats ledig på en förskola måste man alltså gå efter en viss lista om vem som har flest dagar. Så nu håller de på och intervjuar och på måndag nästa vecka börjar den som får tjänsten. Regeln är hur dum som helst verkligen, istället för att jag som varit på stället i över två år, känner barnen och kan alla rutiner ska jobba i gruppen så ska en människa som aldrig har satt sin fot på dagiset förut och inte kan ett skit eller har en aning om hur barnen är eller funkar komma och jobba, och dessutom kanske någon som inte kan språket helt(beroende på vem det blir). Men jag jobbar iallafall den tjänsten veckan ut. Och nästa vecka har jag fått jobb hela veckan på 2-åringsavdelningen eftersom en personal ska utomlands. Så efter det lär det väl bli lite mindre jobb än på senaste tiden men det är bara att hoppas på att man behövs.

Nu ska jag hålla ut lite till innan jag ska SOVA!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fy vad irriterande..

Postat av: Camilla

Ja verkligen hur dumt som helst. Man borde väl ändå tänka på vad som är bäst för barnen. Dum regel.

2010-09-07 @ 17:42:57
URL: http://camillamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback