Första september

Idag skulle jag ner en sväng i källarn och hämta en sak i frysen och då kikar jag in i mitt rum och sepåfan, där låg golvet klart. Det blev fint. Och snabbt gick det. Det har ju bara gått en och en halv vecka sen vi flyttade ut mina saker. Jag måste verkligen få till en förändring nu där nere, för jag har tröttnat så himla mycket. Ner med alla fula skittavlor. Och soffan.. jag vill inte ha en röd soffa? Den passar verkligen inte in. Kanske går att köpa ett överdrag. Ju mer jag tänker på det desto mer undrar jag, varför köpte ja en röd soffa? Den har iof några år på nacken, tänkte kanske inte så mycket för 7 år sedan eller hur gammal den nu kan tänkas vara.

Vad skönt att det har varit så soligt ute idag. Det är inte ens jobbigt att gå upp på morgonen när solen lyser in genom fönstret och det är helt ljust. Imorgon är ytterligare en jobbdag och sedan min fredag-lördag-söndaghelg.

Nu när man accepterat att sommaren är slut så ser jag fram emot att löven ska bli fina och luften ska bli sådär höstfrisk. Och skinjackan, scorettstövarna och min gråa nya stora halsduk från H&m. Men regnet får hålla sig borta, soliga höstdagar ska det vara.

 
 
Hösten 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback