Vi hade iallafall tur med vädret

Ja, för så var det. Idag skulle vi gå ut och äta en mysig middag på Hamnmagasinet eftersom det är mors dag. Mormors barn skulle bjuda henne. Vi går aldrig ut och äter så det var lite speciellt liksom. Det började med att jag hittade ett svart kort hårstrå i maten. Sånt gör mig så otroligt äcklad så då blev jag lite upprörd, men enligt mamma så kan det hända alla, jaha, så det var inte så mycket mer med det. Sen hade de ingen cola light eller någon annan lightdryck heller för den delen. Vitlöksbröd som var brända och smakade ungefär 0.00001 procent vitlök, om man nu ska fortsätta klaga. Potatisgratängen badade bokstavligen i gult fett, trodde nästan att det var soppa. Men allt det där var ändå överkomligt. Det som gjorde hela restaurangbesöket så tråkigt var att mormor, som vi var där för att fira, fick sin mat ungefär när vi andra nästan hade ätit upp. När vi alla väl hade ätit upp, utom möjligtvis mormor som hade lite kvar, så kom min morbrors sambos mat. Hon sa nej, jag tänker inte sitta och äta här själv. Vi gick därifrån utan att hon ätit. Varför gick vi inte till Barolo frågade vi oss själva. Jäkligt tråkigt. Och förstört.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback