Torsdagens utgång med Hoffmaestro (Åre)

När vi kom tillbaka från Torget och den inställda åkningen så utgångsfixade vi oss och förande lite. När det var dags att gå så tog vi på oss endast jackor och sprang (för att inte frysa till is och för att ögonfransarna inte skulle frysa och sminket börja rinna) till Bygget som låg ungefär 200 meter bort. Självklart ramlade jag när det var cirka 10 meter kvar. Way to go!! Mina stövlar var inte de allra mest stabilaste allra minst i kombination med min fylla, hehe!

Ett tag efter vi kommit in så träffade jag på Linnea och Stina, vi tre plus Pontus och Erik gick och ställde oss nästan längst fram vid scenen. Vilka bra platser, tänkte vi. Vilka hemska platser, ändrade vi oss till sedan. För när de började spela, Hoffmaestro, så var det ju bara hemskt. Man blev på allvar rädd att man antingen 1. Skulle bli ihjälmosad 2. Skulle bli nedtrampad eller 3. Skulle bli knockad i huvudet av en arbåge. Så efter att stått ut i ungefär fem minuter så gick vi därifrån. Konserter och trängas där framme är inte min grej. Vi gick och shottade istället, och ANDADES. En läskig grej som hände när vi stod där framme var att mitt hår liksom fastande bakom mig mellan några och jag drogs bakåt i håret och det kändes som om det skulle gå av. Linnea var tvungen att dra i mig för att jag inte skulle ramla baklänges och det blev en dragkamp där. Inte så skönt. När vi hade shottat så ställde vi oss vid bardisken och såg, eller mest lyssnade, på resten av spelningen därifrån istället. Jag väntade hela tiden på Young dad, jag hade helt glömt bort att Pontus hade sagt att de aldrig spelar den på spelningar.

När Linnea och Stina hade gått och killarna & Elin gått i förväg så pratade jag med Felicia i telefon. Vi pratade ganska länge och jag gick hemåt samtidigt, när jag kom fram till vårt hus gick jag fram och tillbaka i korridoren utanför vår längenhet och pratade. När vi hade lagt på så öppnade jag dörren och gick in och ställde mig i hallen. Det första jag hörde var en tantröst med konstig brytning. Vad är detta, tänkte jag. Det där är inte någon jag känner. Jag såg mig omkring i hallen, hjälmar.. Jo men det har ju vi hos oss. Såg åt höger på golvet, en rosa plattång. Nej det där är inte vår rosa plattång. Hahah, insåg mitt misstag, hade gått till fel hus (de ser likadana ut) och in i fel lägenhet. Jag öppnade dörren igen och gick ut. Det roligaste med det hela var att ingen märkte något.























Kommentarer
Postat av: Johanna

Gillar den sista bilden :)

Postat av: Camilla

Aah jag med ;D Tagen med min mobilkamera till skillnad från resten.. Tog den för att mmsa Felicia och visa hur jag såg ut efter några minuter i kylan påväg hem från krogen :p

2010-01-19 @ 13:14:38
URL: http://camillamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback