Min invänjning på dagis

Idag fick jag sex stycken 4-fyrapapper fulla som min fröken skrev under min invänjning på dagis. Min gamla dagisfröken hade rensat bland sina papper och gett dem till min mamma. Första tanken var men va, har hon sparat detta i 19 år. För ett år måste jag väl ungefär varit vid den tiden jag började dagis. Mellan ett och två iaf. Det var helskumt att läsa om sig själv.. Tydligen höll jag mig lite för mig själv i början. Jag älskade gröna ärtor och majs, åt inte fil, och jag gillade inte att vila. Jag älskade att leka i sandlådan och var lite rädd för en förskolelärare som hette Örjan. Lite roligt för jag minns att jag var det.. Jag brukade ligga och 'plocka' med min fröken Anitas fingrar när jag skulle vila. Och var avundsjuk när andra var i närheten av henne, haha. Då slog jag på dem en gång, tydligen. Haha, känns som det handlar om någon annan unge än en själv. Jättekonstigt. Men jätteroligt att läsa.. Blev lite sentimental där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback