En olyckshändelse som gör så ont..

Hej. Jag har varit helt nere hela dagen.. På konstigt humör. Kanske inte så konstigt.. Men nu på kvällen hände en sak som gjorde mig helt förstörd. Hysterisk.. Känner nu, några timmar senare, att jag lugnat ner mig men som allt annat jobbigt försöker jag att inte tänka på det. Tror inte andra personer skulle blivit lika upprörda som jag om en sådan sak hände dem. Men för mig var det som ett slag i magen.

Tog med externa hårddisken till Sara idag. Min syster fick bära den.. Hon tappade den i marken. När jag kom hem igen så är alla bilder förstörda. På ett error-går-inte-att-trycka-upp-kinda-way. Alla mina bilder.. och förmodligen allt på hela hårddisken (har inte kollat, blev så upprörd, drog ut sladden och dog). På hårddisken låg alla bilder jag tagit några månader tillbaka, alla mina serier, alla mina över 100 filmer, alla mina bilder från gamla datorn. Och ingen backup finns, för inte fan har man backup till sin externa hårddisk? Det är ju den som ÄR backupen. Så jag känner bara att jag är så himla ledsen. Eftersom jag gillar att fota, fotar alltid mycket och ibland med systemkameran, och eftersom jag laddat ner en massa och inte vågar ladda ner längre (pga. nya lagen) så känns det hemskt.

Och jag var arg på min syster, för att hon inte var mer försiktig. Men det var ju knappast med mening.. Men det känns förjävligt. Hur löjligt det än kan låta för vissa.

Nu ere ju så att det kan vara så att det var något tillfälligt, vilket jag knappast tror, men jag vågar inte kolla. Orkar inte, för om det skulle vara så att det verkligen är borta så kommer det göra ännu mer ont i min mage. Jag känner mig helt slut.. Så jag ska nog gå och lägga mig. Imorgon kanske jag orkar ta reda på ifall mina tusentals filer faktiskt är borta eller inte.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller tummarna för att den på nått mirakulöst sätt återhämtar sig och att alla filer finns och funkar imorrn. Det är inte ett dugg löjligt att du reagerar som du gör, kan själv tänka mig hur fruktansvärt ledsen jag skulle bli..och då har jag nog inte ens hälften av alla bilder och filmer som du har. usch :(



<3

2009-09-19 @ 22:39:54
Postat av: Ahrén

Hur gick det??? Du kan ju alltid lämna in den hos några datanördar och se om dom kan göra nått?! Hörde i veckan om några sånna som inte alls var dyra.

2009-09-20 @ 19:38:13
Postat av: Camilla

Sara och Sofie: Jag vet verkligen inte vad som hände men alla filer verkar må bra nu förutom några som jag tog på lördag på dagen, som inte går att öppna. Jättekonstigt verkligen. Och när jag skulle sätta på datorn idag så var den tvungen att söka igenom hårddisken först, så stod det något konstigt om externa hårddisken. Som sagt, jätteskumt.. Men rätt så glad att det finns kvar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback