Notboa

I fredags runt tretiden bestämde jag mig för att hänga med Sofie och Jacob till Pontus landställe där han och Robin redan befann sig. Så ungefär kvart över fyra hämtade Jacob mig, vi mötte upp Sofie vid Coop, shoppade lite på systemet och så. Sen började vi resan som skulle ta två timmar ugnefär, hade jag fått höra iaf. Pga. förbisvängar hos Sofie, matstopp och handling så tog det ungefär fem timmar att komma fram, från att vi åkte från mig. Så det blev en lång resa. Men vi roade oss med lite lekar som gissavissellåten och vem tänker jag på bla! Självklart sjöng vi med i låtarna på Jackans nybrända skiva. Favoriten redan då och som även blev helgens låt var Familjen - Det snurrar i min skalle. När vi hade handlat i Örebro och hade en bit kvar, klockan var väl kanske halvnio, så korkade och Sofie upp våra flaskor och började förkröket. På affären var det förresten lite kaos, jag och Sofie tyckte olika om det mesta och Jackan tyckte inte så mycket. Så det tog ett bra tag där, haha. Vi hade  Backyard babies med oss i GPS'en hela resan. De hjälpte oss mycket förutom när de sa åt oss att sväng av motortrafikleden och köra tillbaka mot Stockholm. Vet inte vad som hände där riktigt, de måste ha haft ett weak moment. Eller så var det jag som råkade komma åt något (a)

När vi kom fram möttes vi av marsaller som killarna hade satt upp, efter ett tag dykte dem även själva upp och hjälpte oss bära den biten man gick till stugan. Såg inte mycket av hur det såg ut men inne var det mysigt med tänd brasa och killarna hade städat ;) Vi drack och hade det kul, körde lite lekar och så. Killarna kände även för att bli rockers så min kajal kom till användning. Supervackra blev de! Blev en sen och full kväll ;)

På lördagen gick vi utanför dörren och jag fick se hur fint det var där. Precis vid vattnet, det enda som fattades var lite solsken. Killarna var jättesöta i sitt dageneftersmink. Vi åt äggmackefrukost och sen åkte jag, Robin och Sofie in till Nora för att handla och gå på systemet. Det snurrar i min skalle var på repeat ;)! När vi kom tillbaka samlade jag ihop lite kläder från alla hörn (var nämnligen så smart att jag inte hade med mig bra utekläder) och sen gick vi och plockade svamp. Kantareller. Massor hittade vi som vi skulle ha till kvällsmaten. Vid lunchtid grillade vi korv och spelade Fia med knuff. Och Fyra i rad.

Efter maten åkte vi ut och fiskade, började med att Robin fick en jättestor abborre på första kastet. Några minuter senare fick jag en reltativt stor också. Den största fisk jag fått och för en gångs skulle var det inte en jävla mört som alla säger är så äckliga! Det var en abborre och sånna är bra att få har jag hört. Sjukt nog fick Robin även TVÅ stora gäddor under loppet av några minuter. Fula jävlar. Och mitt spö trasslade mer än jag någonsin varit med om, men jag gillar verkligen att fiska. Älskar när man känner att man har napp! Fick det flera gånger efter abborren men alla släppte för jag verkar inte ha någon bra dra-upp-teknik. Ingen van fiskare. Skapligt irriterande att veta att fisken satt där men tog sig loss. Måste lära mig! Ena studen drog jag för hårt och andra för lite.

Kom tillbaka med fyra stora fiskar, en båt med blodvatten i, blöta skor och kalla händer. In i värmen! Tog det lite lugnt, rensade svamp och förberedde maten lite. Öppnade en cider som aldrig blev uppdrucken, den var inge vidare god. Även om jag gillar smultron. Men cider är inte min grej. Alkoläsk ska det vara. Men helst groggar! Killarna bastade och BABADE, haha, vilket måste varit jäkligt kallt. Vid åtta gjorde vi middag, fläskfilé med svampsås, potatissallad och sallad. Var så grymt gott. Speciellt svampsåsen! Sen drack vi lite och roade oss med diverse saker. Yytterligare en bra kväll! Innehållandes citroner i munnen, massa text på kroppar, sexiga danser, ''Im so nasty'', luftgitarr på rygg på golvet, bastumannen m.m ;)

Dagen efter städade vi, fixade, diskade och allt. Sen åkte vi hem, sov mestadels. Det var ganska skönt att vara hemma igen med toalett och det skönaste: Ta en DUSCH! Jag är van vid att duscha varje dag. Var jätteskönt att komma iväg även om det bara var över helgen, o en lyckad helg blev det :-)