Asian Roxy och Hölö vildmark

Fredag. Runt femtiden började jag göra mig lite fin inför jobbmiddag. Vi skulle till Asian Roxy och äta för att fira att Lisa har gift sig. Runt halvsex kom hon över till oss och medans jag gjorde mig iordning körde hon och mamma en liten förfest där uppe;) Runt halvsju åkte vi tre ner mot stan och gick till restaurangen. Eftersom det var en överraskning för Lisa så satt alla där när vi kom. Vi åt buffé och det var mycket att välja på. Asiatisk mat i form av soppor, kycklinggrytor, köttgrytor, vårrullar, sushi, osv. Sen fanns det också ett annat bord med rått kött och massor av grönsaker. Där skulle man plocka på sig och sedan gå till kockarna som stekte alltihopa till en wok ungefär. Fast jag var så mätt av den andra maten så åt aldrig det, men det var tydligen gott sa de andra. Jag provade på sushi för första gången på rikigt! Jag åt tre bitar varav på två jag tog bort sjögräset. Jag fick nästan kväljningar av lukten så det var bäst så. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det hela men eftersom jag åt tre stycken var jag ju uppenbarligen sugen på mer efter första.. gott på ett konstigt sätt, kanske. Jag har hört att man antingen tycker bra om sushi eller inte alls. Konstigt för inget av det stämmer ju in på mig.

Efter vi ätit efterätten som bestod av en massa goda frukter såsom melon, vindruvor, annanas osv så sa jag hejdå och åkte hem en snabbis. Sen hämtade jag Felicia och åkte ut till Emil i Hölö. Där knöt vi slippsar, dansade magdans, såg Heja björn och Final movie, åt kexchoklad på en minut och hade en superviktig match i Geni. Även Lans och Höga var där. Och just fan, påvägen dit hoppade en grävling ut framför bilen. Hjärtat hoppade högt där men som tur var hann jag stanna så ingen död kis blev det. Och påvägen hem stod en ko vid vägen (dock bakom staketet) och kollade på oss. Hölö vildmark alltså..

Färdigfixad för restaurangbesök


Ganska kolsvart. Ungefär här som Felicia blir rädd vilket resulterar i att jag blir rädd för att det kanske möjligtvis skulle kunna komma en mördare gående från hagarna (enligt F). Panik.


Med instruktioner från Felicia om hur man knyer en slips lyckades jag.. nästan.


Lans chockade oss alla med att kunna knyta slipsen utan instruktioner OCH göra det fint.


Han klarade det nästan..


Sen ville han mest spy verkade det som. Klenis!


Lans fixade frillan.


Precis innan den stora matchen.


Sekreteraren.


Frågeläsaren


Resultat! Jag, Felicia och Emil klådde Lans och Höga.


Han blev rädd och sprang iväg.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad fin du var i håret :)

Postat av: Camilla

Oj tack så mycket kära du :D

2009-10-05 @ 19:45:14
URL: http://camillamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback