Första advent

Nu har jag duschat bort röklukten i håret, spritlukten av kroppen och ätit lite mat. Så nu känns det lite bättre. Idag är det första advent och jag hade velat vara på julmarknad. Men har varken någon ork till det eller någon att gå med. Min mamma däremot hänger på julmarknad just nu, den jäveln. Förhoppnignsvis kommer hon hem med något fint åt mig iaf.

Jag ska äta en lussebulle och dricka lite julmus ikväll, det får bli mitt första adventsfirande. Måste skaffa mig ett sånt där ljus som ska brinna lite varje dag fram tills julafton fort som fan nu för på tisdag är det ju första december. Konstigt egentligen. Bara drygt tre veckor kvar till julafton då. Och på torsdag, så är det prick tre veckor kvar men också två månader kvar tills Jennys bebis kommer. Känns som vi nyss var på Kreta och listade ut att hon var gravid.

Ikväll blir det tvkväll, som vanligt på söndagar. Med start om 45 minuter, One tree hill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback