Torsdag = namnsdag

Idag får man säga Grattis till mig och till Sara. Vi har nämnligen namnsdag! Vi råkar heta det ljuvligt fina namnet Elisabeth. Jag har fått tre grattis idag, vilka två jag har behövt be om. Hehe! Även en liten present väntar, jag älskar att vi firar namnsdagar!

Jag har jobbat ifrån halv åtta till fyra idag. Dagen har varit lite upp och ner. På förmiddagen skulle jag och min mor gå till skogen med sex barn, men det slutade med att vi gick till bron mellan Rosenlund och Östertälje och kollade på bilarna nedanför på motorvägen. Länge stod vi där och vinkade. Alla, inklusive jag och mamma, blev helt exalterade när bilarna vinkade tillbaka och tutade, haha. Solen kom och sken på oss också. Jag avslöjade för mamma att jag hade gått balansgång på den där bron när jag var 15 år, hahaha. Hon blev ganska förskräckt. Minns du Felicia? Jag kollade om det fanns något sträck kvar (efter hur långt vi kom) men det fanns många stäck.. Vet inte vilket som var vårt eller om det ens var kvar. Ps. Sjukt idiotiskt att gå balansgång över en motorväg. Tror dock aldrig vi kom så långt som över vägen utan bara över slänten som ligger vid sidan av.

I mitten av dagen kände jag mig inte på topp.. Men det vart bättre. Llite pepparkakor så vart jag snäll och glad. Några målade hjärtan också. Finfint. På mellanmålet ägnade jag mig åt att försöka lära barnen säga ''Naj naj naj.. Du skulle ju inte vika lappen!'' på skånska. HAHA. A la Sune Bengtsson på Rosenborg. Så sa Sune (som var studievägledare eller något sånt) en gång till en i vår klass, och det har hängt kvar i alla år. Sen nian kanske? Inför gymnasiet skulle vi göra val och INTE VIKA LAPPEN. Det gick rätt bra för barnen att säga det, jag var stolt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis på namnsdagen ;D

Postat av: Camilla

Fanks!

2009-11-19 @ 22:36:15
URL: http://camillamariaa.blogg.se/
Postat av: Felicia

hehe det blir fnask om man slänger om bokstäverna :D

2009-11-20 @ 02:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback