''Ja jää..ttehögt!''

Det gick fort och bra att jobba idag :-) Woho! Bra dag. Förmiddagen bestod av geggamoja, geggamoja och mer geggamoja. Lunchen bestod av köttbullar & makaroner och sagostunden bestod av Melvin Igelkott. Vi brukar alltid dela gruppen vid sagostunder men idag var vi så dåligt med personal att jag läste för 15 stycken, hela gruppen. Och med någon annan bok hade det varit kaos, men med Melvin, så blir alla bara helt tysta, koncentrerar sig och lyssnar. Helt magiskt.

När jag slutade åkte jag och handlade! Sen slocknade jag här hemma och vaknade vid halvsjutiden, tror jag, av att mamma kom ner och pratade med mig. Minns inte vad jag sa eftersom jag halvsov men med tanke på hennes fråga ''Sover du fortfarande?'' var det nog inget som makade sense. Efter ett tag vaknade jag till iallafall, åt firre och nu är det Paradise hotel jag väntar på.

Påtal om jobb och dagis, haha, så har jag lite svårt att tänka på mitt språk ibland. Jag försöker verkligen, tro mig, men när man är van att prata på ett visst sätt med jävlar, fan, shit, skit i det osv är det lätt att det slinker ur en även på jobbet. Någon gång, till exempel, råkade jag säga ''Vi skiter i det. Eller .... hehehe, vi struntar i det menar jag.'' Ett av barnen märker direkt på min reaktion att jag har gjort bort mig och ''Vi skiter i det vi skiter i det vi skiter i det'' börjar upprepa meningen. Haha! Här om veckan hade en flicka byggt ett högt torn av lego. ''Kolla va hööögt'' sa hon till mig. ''Ja jää.. '' började jag. Tänkte säga ''Ja jäklar'', haha. Men räddade det i sista sekund med ''Ja jää.. ttehögt!'' Hahaha. Ganska snygg räddning där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback