Fredag

Hej kompisar (som man säger vid samlingen på dagis)!!

Ja jag har blivit dagishjärntvättad. Man tänker på ungarna hela tiden. Det är som att där är en annan värld men när man går hem så tar man med sig den världen.. jag drömmer om dem? Helt sick. Helt knäppt. I den världen måste man hålla koll på vart allas strumpor är, vilka som är vilkas, om ungarna har kissat, vem som hade den rosa pennan först när det blir bråk om den, om något barn saknas, om barnen äter lera, hur många tuggor potatis de ätit, när de somnade så man vet när de ska väckas. Vissa barn måste man hålla koll på heela tiden. Det är STRESSIGT alltså. Och idag så blev det fakitskt för mycket.. Hela morgonen var så jävla hemsk att när mamma kom till jobbet och jag berättade så brast det lite.. Jag är en sån pussy ;p Fick gå in och torka tårarna. Sen kom söta Linnea och klappade mig på huvudet. Det finns dåligt med personal för tillfället, antar att det är därför det är så stressigt som det är...

Idag har jag:
- Vaknat klockan väldigt tidigt
- Jobbat; PUUUUUH vilken dag. Alla ungar var på gråt- och gnällhumör
- Sovit efter jobbet. Var då jag drömde om ungarna. Drömde att jag inte kunde sova för jag var tvungen att ta hand om dem!
- Gråtit av smärtan i min mun/käke/huve.. Allt brast (för andra gången idag) när jag klämde fingret i skåpet, haha
- Handlat med mamma.. Smörgåstårta för havla priset hittade vi på Ellbe ;p
- Kikat på tv och ätit med mamma och pappa
- Ätit fruktsallad och kikat på Paradise hotel

Men nu är jag dötrött så nu ska jag sova :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback