Onsdag!

Ytterligare en dag avklarad och i och med det en dag närmare helgen..
Inte för att jag har något planerat då men det känns som att det är helgen man lever för typ.
Så jäkla trött på vardagarna när man jobbat..

Det är katastrof i köket på jobbet denna vecka.
Vanliga kokerskan är ledig, och vikarieförmedlingen verkar inte fatta,
att de måste skicka någon som KAN laga mat och KAN jobba ensam i ett kök.
Började med att det kom en i måndags, som inte kunde ett skit.
Henne fick vi skicka tillbaka och igår, tisdag, skickade vikarieförmedlingen en ny.
Lika... jävla... värdelös.
Igår fick vi stenhårda små kycklingbitar, hårt ris och en sås man inte ens vågade smaka på
(den såg ut som ... jag vet inte vad)
Idag stod det fiskgratäng på matlistan men vi fick.... falafel. Haha.
Det hade jag aldrig ätit förut, och det var faktiskt rätt gott.
Enda problemet var att potatisen var iskall och återigen var såsen läskig.
(Den skar sig och såg allmänt motbjudande ut)

Så nu har jag tryckt i mig dålig mat i två dagar, hoppas det kommer en ny,
kunnig människa imorgon...

Hade huvudvärk idag när vi skulle käka. Satt vid bordet med barnen.
En unge slår med gaffeln hårt i tallriken och resten sitter och tjaffsar (skriker) med varann.
Jag - NU får ni vara tysta annars kommer mitt huvuvd att explodera. Och då kommer min hjärna att hamna över hela bordet!
Barnen tystnar och ser förskräckta ut
Jag - Hehehe... skoja bara :D

Haha jag garvar när jag tänker tillbaka på det.. Vad får jag allt ifrån ;p
 
När jag skulle cykla hem snöade det..
Jag blir helt glad av snö, även fast slask är rätt jobbigt..
Kom hem och bänkade mig framför tvn med pappa för att se That 70's show,
men så var det inget avsnitt då. Lite smått deprimerande.

Jag hängde med mamma ner på stan, kikade lite.
Behöver en jäkla massa saker
Varmare halsduk,varmare mössa, varmade byxor, varmade jacka... varmare allt!
Det var nämnligen svinkallt när vi var ute idag.
Alltid min rumpa som tar mest stryk XD
Kände den inte :(..

Hur som helt, idag har jag namnsdag!
Vi är säkert de enda i världen som firar namnsdagar, hehe...
Men jag fick iaf 11 röda rosor av mamma.. hihi.
Och så hade hon köpt bullar men det orkar jag inte trycka i mig efter att ha ätit middag.
Ska fira med pucko istället, till greys ^^,

Det är Elisabeth jag heter, förresten! Haha..
Det är bra att ha många namn!

Fick sju nya jobbtider idag på jobbet.
Nästa och nästnästa vecka.
Hoppas att jag är ledig på fredaaaaaaag.. känner fört.
Trött på tjaffs.. Tjaffs tjaffs tjaffs.. Det går en på nerverna ska ni veta.
''Vetuuuuuuuu vad Kalle gjooorde''
Ja jag vet vad Kalle gjorde, jag stod ju precis bredvid.
Skvallra är de bäst på..
Vet ni hur många gånger jag hörde ''Vetu vad blabla gjorde'' idag?
Jag lovar dyrt och heligt att det är över 100 ggr! Eller... kanske mer?
Det är typ.. en gång i minuten. Till sist har man lust att säga:
''Ja jag vet och jag bryr mg inte.''
Haha ... Det är såna saker som att ''Kalle tog på min arm''.
Hur farligt var det? Gjorde det ont? Nej? ..  Man blir galen.

En annan vanlig replik är också ''Så får man inte säääga''
Om en unge heter Kalle och en annan säger '''Kalle-kalle''
Så blir Kalle ledsen och skriker att så får man inte säga.
Känslig? .... Oh ja. Tröttsamt för personalen? JAAAAA.

Haha.... där fick jag ur mig lite..
Nu har greys börjat!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahhah skrattade när jag läste det där om hjärnan :D kan se barnens miner framför mig.. de kommer säkert berätta om det där för sina föräldrar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback