Ett argt och ledsamt inlägg

Hej!

Nu är jag och min blodprickiga arm hemma igen.

Vet ni vad som gör mig förbannad?

Att läkare och tandläkare inte går att lita på.

För fem öre.


Jag har blivit lurad av dem en gång för mycket,

jag har inget förtroende kvar för dem what so ever.

Det gör mig bara så arg att jag inte kan få ett ärligt svar när jag frågar något.

Orkar inte förklara mer ingående men.... SUCK!!


Eller, en sak är detta:

Jag är sprut- och stickrädd.

Därför har jag inte gjort ett allergitest, eftersom jag trodde att de skulle sticka i en då.

Men senast jag var hos doktorn så frågade jag hur man gjorde, och han sa att man rispade lite bara.

Rispa är inte som sticka, så jag tänkte att jag gör ett sånt test då.


Men när jag kommer dit, så säger hon (jag fick en jävla Eva som var sjuksköterska)

att ''jag hörde att du var stickrädd, du vet att man sticker när man gör detta va?''

EHM NEJ DET VISSTE JAG INTE FÖR DET SA HAN ATT MAN INTE GJORDE.

Så ja.. Men så skulle hon visa hur det kändes, jag stäcker fram armen, hon sticker JÄTTEförsiktigt

det kändes knappt, de är luuuungt sa jag.

Men självklart kändes det mycket mer när hon väl satte igång på riktigt.

Jävla kärring,

Kan hon inte bara vara ärlig och visa som det känns?

Nej när hon visar då gör hon så löst hon kan såklart,

och när det väl gäller sen så gör det svinont.

Jag blev jävligt irriterad..

Men sen är det ju så att jag är mest spruträdd, och inte lika mkt stickrädd.

Men ändå.... jag blir så trött på hur de försöker lura en.

Jävla jävlar.


Ja och som sagt så var det en sköterska och inte den snygga doktorn

(som inte är snygg längre för han ljög) som gjorde testet på mig.

Jag fick heller inte kolla upp huvudvärken, för hon var ju bara sjuksyster och det behövdes ju en doktor till det.

Så nu har jag en ny tid om ett tag, jag undrar vad han kommer ljuga om denna gång?


Resultatet av testet...

Jag var ju så säker på att jag var allergisk mot damm, men icke.

Däremot är jag fullt allergisk mot hund och gräs.

Kul, jag är allergisk mot vår gräsmatta?!

Sen är jag lite allergisk mot björk (och därmed kanske mot kärnfrukter såsom avokado, äpple, kiwi, allt med kärnor)

Och pyttelite mot katt.

Det med katten var väldigt deprimerande...

Jag vill ha en kattunge!

Jag har velat ha en kattunge sen jag var liten.

Och nu är jag allergisk mot skiten.

Dock bara lite, men om man skaffar en katt finns risken att man blir mer allergisk.

Men det skiter jag i, jag ska fanimej ha en katt ändå.


Kommentarer
Postat av: alex

Välkommen till allergiklubben - en värld av begränsningar :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback