Första veckan på sommarlovet

Det kommer inte hända ett skit de fem veckorna innan vi ska till gotland tänte jag, men det har varit en hektiskt första vecka på ledigheten. I lördags var det släktfika, inte ovanlgit i vår släkt.. På kvällen spelades det kubb med vänner och sen var vi hos calle och busade. Dagarna flyter liksom ihop när man är ledig men på söndagen tror jag minsan vi var farstanäs.. Årets första badstrandsvistelese men inget dopp blev det:P .. Det kommeeer.










På måndagen tog jag och Felicia våra studentpengar och åkte upp till Sthlm, kom hem lyckliga med en massa nya saker :D.. Fast slutet på dagen var rätt jobbigt, vi satt på ett varmt tåg i tjugo år för att de va nå problem med nån kontaktledning som hade blivit förstörd, eller hur det nu var.

Och i tisdags så åkte jag och Sara ner på stan, jag köpte ett par underbara skor och vi åt på vårt älskade Nancys. Kvällen var lugn för på onsdagen skulle vi ju göra prov jag, Johanna och Felicia

Aa onsdag då, Cambridge prov, advanced english och man får ett diplom om man klarar det som är bra att ha helt enkelt, speciellt om man vill jobba utomlands eller så. Detta kostar pengar och vi betalade 850 och skolan resten vilket var ungefär lika mycket. Det gick INTE bra.. Deprimerande dåligt. Det var svårare än alla test-prov vi hade haft i kursen..

På onsdagskvällen träffades vi fyra tjejer som hållt ihop, vissa från 4årsåldern, vissa från sexårsgruppen och vissa från sjuan. Länge, hur som helst. Och kul och mysigt och trevligt hade vi. Jättemysigt. Och jag älskar er.



På torsdagen min syster avslutning, hon slutade nian och jag kan inte riktigt fattade det.. Men vi var där iaf i kyrkan och sen var det släktfika för tredje gången samma vecka hemma hos oss. Och på kvällen väntade Igelstas skiva, jag, Sophie, Sara, Johanna och Felicia förfestade hemma hos Felicia och jag hade jävligt skoj på kvällen TROTS att jag spillde ut en helt jävla drink över mig själv och kamera samt ramlade platask på dansgolvet.. Men alltså jag var full och glad så var gör det om hundra år tänkte jag? Hehe. Sen fick jag mysigt sällskap hem också, inte helt fel ju.

Jag var inte bakis trots min rätt kanoniga fylla dagen innan.. Skönt att jag slipper sånt skit nästan jämt. Vid två slog vi följe med Johanna ner på stan. Men innan det hann jag få lite smått panik eftersom min data vägrade sätta på sig. Bilden blev bara svart och jag tänkte på alla mina närmare 25 000 bilder eller var det är, som jag har på datorn. På stan köpte vi busskort, bytte halsband, åt.. Sen skulle vi ha spelat minigolf med några prickor men så vart inte fallet utan jag åkte hem och somnade istället. Men senare på kvällen pallrade jag mig över till Elin där Viktor, Pontus, Micke, Elin och Erik var. Vi spelade Risk och det är ett spel jag aldrig fatttat, min syster har det och vill alltid spela men får alltid ett ''neeeej, för komplicerat'' från oss kusiner, men jag fattade nu faktiskt och jag vann faktiskt! Hehe. Sen kom Johanna över och vi skulle säga hejdå till Elin som skulle åka till USA i tre veckor kommande morgon.. Det var lite sorgligt men när hon kommer hem är det ju GOTLAND som gäller.

Lördag, segade lite på dagen och sen vid 16.00 åkte jag och Felicia ner på stan för att köpa present till Sophie som vi skulle åka till direkt från stan, hon hade födelsedagsmiddag. Kom ner på stan och upptäkte till vår förskräckelse att det ända som var öppet var konsum och sibylla! Smått panik, vi fick liksom välja på att ge Sophie en korv med mos från Sibylla eller blommor från Konsum.. Blommorna fick det blir, och ett kort som ursäktade vår dåliga planering och lovade att en present skulle komma senare.. haha.

Och sen åkte vi dit, och det var partytält och bar med en het bartender i, haha. Och söta syskon och trevliga familjer och grymt god mat och drinkarna ska vi inte tala om. Toppen kväll verkligen. Dock hade alla lite olika åsikter om vart vi skulle dra när klockan närmade sig tio.. Jag ville ut men några ville på lokalfest så det fick det bli. Och det var sådär alltså men men.. Tog nattbussen hem vid halvtre, somnade som en jävla stock efter några nattmackor ^^,

Idag händer det inte ett jävla skit faktiskt. Det ska bli SKÖNT. Men imorgon ska jag jobba några timmar. Och juste, jag skriver om min underbara härliga studentdag någon gång när jag orkar lägga in alla bilderna.

Kommentarer
Postat av: Andrea

åh måste bara påpeka att du har riktigt tjusiga skor ;) var är dom ifrån??

Postat av: Camilla

Tackar, från Din sko :)

2008-06-16 @ 17:59:13
URL: http://camillamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback