Södertälje blir bara värre och värre

Jag tycker att det är förjävligt läskigt att en 16årig flicka blev knivhuggen mindre än 500 meter ifrån mitt hus igår natt när jag satt här i godan ro och såg på tv. I ändå rätt så lugna pensionär-rosenlund. Det ska inte hända sådana här saker här. Det är skrämmande.

Och tanken på att min 16åriga syster var ute och rände i Rosenlund vid den tiden är också skrämmande.

Och nu fick jag veta vem det var och jag känner henne inte iaf. Men känner en annan som har samma efternamn.. Om de inte hade tagit fast den misstänkte mördaren skulle jag gå runt och vara livrädd. Jag är ändå livrädd,  de kan ju ha tagit fel? Och skrämmande är det också att jag har gått förbi en mördares lägenhet nu i fem dagar, när jag jobbat. Alltså detta händer inte? Inte i Rosenlund. Okej i Ronna, okej på stan.. vart som helst. Men inte i Rosenlund. Inte en sextonårig flicka. Stackars barn och stackars släkt och vänner.

Södertälje har väl aldrig varit världes lugnaste stad, men just nu alltså.. Det är hemskt. Våldtäkter och våldtäktsförsök varje helg, knivhot, pyromaner, mord och ännu fler mord. Men jag kände ändå att Rosenlund var rätt lungt.. Lite avskiljt från allt detta. Icke..... Då skulle detta hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback