1 januari. 2008

Har fortf samma hemska känsla i kroppen, men lite gladare är jag nu. Släkten har nu för fjärde gången hittat en bra resa som vi ska boka imorgon. Till Spanien, Costa de la Luz. Ett fyrstjärnigt hotell vid havet. Jättefint. Hoppas bara att det går vägen den här gången, annars tror jag de flesta börjar tröttna på den här resan.

Okej gårdagen. Började med att jag, mamma & Sara åkte till Moraberg. Skulle in o köpa kameran jag hade bestämt mig för, den rosa fast jag skulle ta den svarta. Där inne började han som jobbade där prata om att den inte var så vidare bra, osv, massa negativsa saker med den. Sen visade han en annan bättre och såklart dyrare. Så han övertygade mig och jag kom ut ur affären med den kameran istället. En svart parasonic. Den funkar bra än så länge, två negativsa saker är bara att det blir rätt mörka bilder utan blixt och att filmerna är i ett skumt format, alltså inte media player. Men det kanske man kan ändra? Jag vet hur som helst inte hur.

Sen åkte vi och handlade. Hade planerat att locka håret (vilket jag ångrar extremt mkt) så det gjorde jag när jag kom hem. Tog en evighet vilket gjorde att Sara fick börja lite smått med maten själv. Lockarna som blev förjävligt fula gick ut efter några få timmar, och var efter kanske 6 timmar, dvs kl. 11 helt bortblåsta. Så helt jävla onödigt. Trivdes dessutom bättre efteråt när håret var rakt.

Sara och jag fixade middagen och förrätten, och tjejerna började komma vid kvart över sex. Alla var jättefina! Efter maten pimplade vi lite haha, och sen tog vi bussen mot stan. Johanna åkte mot Brunnsäng och vi gick mot Hotell skogshöjd. Kom till festen och det var lite småsegt. Kom lite fler men kände inte att jag hade så roligt, och jag trivdes inte i det jag hade på mig, så jag och Felicia tog bussen hem till mig igen. Jag bytte om och sen åkte vi ner på stan. Träffade en massa kända ansikten, bla. Johanna. Fan att det var tvunget att snöa/dugga/regna just igår? Blev helt blöt om både hår och fötter.

Så mötte vi Rasmus och vi visste inte vad vi skulle göra men i sista sekund betämde vi att vi skulle följa med M&J till Brunnsäng. Så det blev språngmars till bussen. Smart som jag är hade jag tagit en papperskasse till min dricka. Så den gick sönder, alkoläsken åkte i marken och jag blev täckt av det :) Mysigt kladdigt. Hann iaf till bussen. Busschauffören var verklgen one of a kind när det gäller busschaufförer, de brukar ju vara så sura. Men han önskade alla gott nytt år, sa åt alla som stod upp att vara försiktiga och sen satte han på  hög partymusik, haha.

Var hos M ett litet tag, sen fick jag skjuts hem av min mosters man. SKÖNT att man inte, som många andra idag, är bakfull.

Ska sätta på en film och äta skumtomtar nu, hej
Fler bilder kommer
image1322


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback