Vad ska man tro?


image913
Jag vet inte hur många av er som har läst ''
Livs'' blogg. En tjej som skriver att hon hade cancer och att hon imorgon skulle dö klockan 20.00. Vet heller inte hur många av er som köper det men jag känner mej väldigt skeptisk. Jag såg bloggen i en annans blogg i eftermiddag, kikade lite på det och tyckte att det var hur sorgligt som helst. Sen såg jag att hon hade skivit att ''Onsdagen den 10:e Oktober klockan 20:00 kommer jag att somna in''. Jag reagerade lite på det och tänkte hur hon kunde veta att hon skulle det JUST då. Det är ju olagligt med dödshjälp i Sverige?

Senare läste jag Stina-Lee's blogg och såg att hon hade skrivit om denne Liv och att hon inte inte tyckte att det verkade stå rätt till. Och jag måste verkligen hålla med om att det gör det inte.. Hur sorgligt det än är så är det inte trovärdigt. Sedan läste jag några av Stina-Lee's kommentarer och några var arga för att hon ifrågasatte något så allvarligt men de flersta höll med henne. Så mycket talar MOT denna blogg.

Hur kan hon veta att hon ska dö klockan 20.00 ett exakt datum? Läkare ger en ett ''slutskede'' när man har cancer möjligtvis, men inte ett exakt datum flera dagar i förväg, det är väl inte möjligt? Kroppen lägger ju av när den inte orkar mer. Och om hon nu är i så mycket smärtor och har det så jobbigt, hur kan hon då sitta och blogga? Hon borde vara full med medicin och knappt orka prata eller skriva, mest sova. man sitter inte aktivt och skriver blogg de sista dagarna i livet, då man mår så dåligt så att man ska dö. Jag vet inte vad jag ska tro, det mesta talar som sagt emot det men man vill fortfarade inte ifrågasätta något sådant här.

Folk som skrivt kommentarerna spekulerade kring om denna ''Liv'' var utomlands, eftersom att här i Sverige kan man ju INTE få dödshjälp! Det kan man ju däremot i Schweiz men det står ingenting om att hon är där, det står dessutom att hon är hemma bara några dagar före och inte heller att hon går på några mediciner. Det spekulerades också kring om hon skulle ta självmord klockan 20.00. Dra ut några sladdar som hon var beroende av vilket skulle göra att hon dog. Men då, för det första: Om hon var hemma bara några dagar innan kan hon ju knappast vara beroende av några sladdar och så? Och för det andra så, om hon drar ur några sladdar märker ju personalen det, det måste ju gå något larm eller så.

Näe jag blir mest förvirrad av det här.. Som många ggr förut vet man inte VEM eller VAD man ska tro på.

Om det nu är sant, RIP
Och också till killen som blev misshandlad till döds häromdagen i Stockholm. Jag förstår inte och kommer aldrig förstå hur man kan misshandla någon till döds. Hur har man de nerverna att bara slå och sparka på något som ligger på marken och inte röra en min, inte bry sig. Det är verkligen inte mänskligt. Hoppas att de får ta sitt straff.


image911

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback