Promenad, minigolf och en fika

Det blev en riktig långpromenad. Cyklade någon gång vid kvart i tre och när jag kom fram åt vi lite glass. Gick vid kvart över tre och kom tillbaka strax innan fem. Var otroligt skönt och så varmt ute att vi både hade lust att bada när vi gick där nere vid minigolfbanan. Var ju molnigt imorse men sprack upp. Det är ju tropisk värme nu, tror det är om det är över 20 grader på natten som det räknas som tropisk värme. Det är sååå kvavt, höll på att smälla av när jag skulle sova inatt. Snacka bastu, kunde inte ens ha huvudet på kudden för det blev så varmt. Sen har jag märkt också att mina kläder här nere är typ fuktiga. Men nejdå, jag klagar inte på den tropiska värmen. Lite synd att det kommer liiiite för sent bara. Men bättre sent än aldrig ju.

När vi kom tillbaka med hundarna var vi ett tag hos Jenny och Fredrik som bor hos Marre (min moster) medan de är i kroatien. Lekte lite med Vilmer, älskade underbara barn! Men gud vad han äter, haha. Varje timme, förstår inte hur han orkar. Men det gör väl alla barn iof, tänk hur många ggr det är om dagen. Seeen var det mat at Sara's house, hade inte tänkt äta så följde med ner för att ta cykeln hem. Men pratade med min mor och fick reda på att vi skulle äta firre så då stannade jag på middag. :)

Trodde jag skulle ner på stan med Felicia men tydligen inte visade det sig, så då hänkade jag på på minigolf med Sara, min morbror och morfar. Haha, jag fick iaf 4 spikar :D Var kul, var första gången jag spelade minigolf där nere i sommar. Spelade ju i Danmark men usch där gick det INTE bra! Kom iaf på delad sistaplats med morfar, haha! :D Wiiiho, inte sämst iaf. Mamma och pappa kom cyklandes förbi också, kikade lite och cyklade sedan vidare till brunnsäng där vi skulle fika senare. Cyklande familjen är vi alltså :D Eller ja, förutom Linda, den latmasken åker moppe istället. Både dyrare och dåligare för naturen! Fy skäms, men oj vad skönt det skulle vara att ha det egentligen. Men då ska den ju faktiskt vara trimmad och inte gå i 10 i backar som Lindas, haha. Varför hade inte jag moppe? Kan ju fakitskt svara på det; För att vi hade moppepojkar istället, haha. Perfekt ;)

När vi hade spelar fikade vi som sagt litegranna, och sedan cyklade jag, mamma och pappa hem och fick sällskap av Sara som skulle till Sophie. Johanna ringde och ville se på film också, så ska väl kanske träffa henne snart tror jag? Får se hur det blir, saker har en tendens att ändrats snabbt nu för tiden. Imorn måste jag kanske ner på stan och lämna tillbaka stövlarna jag köpte för snart två veckor sedan.. Men kan inte bestämma om jag ska ha kvar dem. Åh, denna beslutsångest. Jobbigt, jobbigt. Får se vad jag bestämmet mej för.. Köpte ett par till skor samtidigt, svarta med hög klack och åh, ja superfina. Men frågan är när jag har tänkt ha dem, för det är endå rätt hög klack och det är jobbigt i längden att gå i hög klack. Men de var ju på rea, så ska nog behålla dem iaf! Men stövlarna, får se.

Blir det bra väder imorgon? Fick för mej att jag ville åka och bada. Och juste, bio med Sara naklas också! Imorgon kanske? Eller torsdag? Måsta ta ett snacka med na. ;D Har inte varit och badat en enda gång med Felicia och Johanna. Måste hända, innan sommaren är slut! Elin den jäveln är i Spanien, hur avundsjuk blir man inte på henne? Jag skulle ge mycket, myyycket för att vara där nu. Men nej, vi får vänta till novemberlovet. Kommer vi inte iväg då vet jag inte vad jag gööör. Men jo, det ska vi göra! Innan väntar bara en spruta.. Åh, hur ska det gå egentligen. Man ska ju iaf helst ta en spruta mot typ gulsot m.m. eller vad det är, men man behöver ju faktiskt inte. Jag tor jag hoppar :D Fast har tänkt lite och blir man sjuk och så måste man nog ändå ta massor med sprutor.. Så kanske är värt det ändå ::P

Johanna, du sa för en halvtimme sedan att du var på slutet av din gata, och att du skulle ringa när du kom hem.. Varför har du inte ringt? :O Kanske är du inte ensam? ... :O Hihi.

image496

    
     
    
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback